Lumut



Semalam (27 Jun 09) aku satu famili sekali dengan atok aku (actually nenek belah ayah aku, cume kami adik beradik panggil 'atok') dan maksu aku pergi ke UiTM Seri Iskandar, Perak untuk urusan pendaftaran adik aku Mira aka Meot. Kami bertolak dari rumah di Jeram jam 8.40am dengan menaiki 2 bijik kereta. Lebih kurang 40 minit selepas itu, kami singgah di Tangjong Karang untuk mengisi minyak. Then kami menyambung perjalanan melalui Kg Gajah, dan berhenti rehat pada jam 11am di satu pekan yang aku tak kenal pasti he2.

Kebetulan adik Ecah, Dibah pon dapat U yang sama, so bila call Ecah, dia cakap kawasan UiTM sane mengalami jem yang teruk. Jadi aku pon dah rase kurang bestla. Tapi mengenangkan adik yang tersayang (kononnye), takpela berkorban sket he2. Kami sampi di Seri Iskandar dalam jam 12pm, betul seperti yang Ecah gembar-gemburkan, jalan memang jem teruk. Mungkin dalam 2 kilometer aku terpaksa berhempas pulas mengkontrol kereta. Masuk je dalam kawasan U, aku terus parking ke tempat yang agak lengang, walau terpakse jalan jauh ke kolej Cempaka 1.

Abes urusan sume, kami gerak dalam 4pm, tapi dah alang2 jauh berjalan, kami decide pergi ke Lumut dulu untuk bersuka ria dan bergegak gempita. Dalam perjalanan kami singgah di satu masjid untuk jamak takhir zuhur dan asar. Then kami meneruskan perjalanan dan kami sampai di Lumut dalam 5.30pm.

Ini merupakan kali kedua aku sampai di Lumut dalam masa sebulan setengah setelah kali pertama dulu pergi ke Pangkor semasa program Y2Y Kuala Selangor. Lumut cam biase, tempat yang memang best untuk buang duit ha2. Kat sane, papehal kami cari restoren untuk mengisi perut dulu. Then barula start shopping2. Disebabkan sebelum ini aku dah puas bershopping kat sane, so kali ni aku sibuk merakam video suasana kat Lumut je.

Dalam jam 9pm setelah jamak maghrib dan isya' di masjid di Lumut, kami pon bergerak balik ke Jeram. Akhirnye kami sampai di Jeram dalam jam 11.30pm.

Kepada sesape yang nak bercuti, Lumut dan Pulau Pangkor antara destinasi yang sesuai. Semalam aku bawak kereta yang berkapasiti 2000cc, pergi balik Jeram-Seri Iskandar-Lumut-Jeram, untuk duit minyak tak sampai RM50 pon. Jauh perjalanan pula 389km. Untuk ke Pulau Pangkor pula tambang feri sebanyak RM10 untuk pergi dan balik. Untuk tujuan penginapan pula, dengan hanya serendah RM80 semalam sudah cukup untuk menikmati hotel yang selesa (senang cite, bukan bertaraf taik bintang la).

So, Cuti-cuti Malaysia he2.

Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Lumut ini dipublish oleh abcdef pada hari Sunday, June 28, 2009. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Lumut
 
Reactions: 

0 Penggossip Liar: