Ironi

Last week aku gi ke TM Point Kajang untuk daftar dan beli nombor untuk 4 tempat yang berlainan. Aku gi ngan bos aku, Abg Bal. Before tu penah gi gak, just nak amek borang dan pegawai yang bertugas dah remind awal2 kalau nak beli nombor fon, kene datang awal sebab kalau lewat sket, takut talian busy. So aku pon gi la awal (tapi takdela awal sangat sebab banyak keje lagi nak buat).

Kat sana pas nunggu beberapa minit, tibe turn kitorang. Setel dengan dokumen sume, tibe mase untuk beli nombor fon. Walaupon line agak lembab, tapi akhirnye berjaya gak beli 8 nombor fon yang berlainan. Tapi masalah dari segi booking. Nasib baik officer yang layan kitorang tu, Cik Fauziah bole call kawan dia untuk block nombor2 tu dari dibook oleh orang lain.

Ape yang aku pelik, keadaan ni agak ironi sebab TM sebagai penyedia line tepon ngan streamyx patutnye dapat kawal masalah line ni. Mungkin orang akan bercakap yang TM gak ada kelemahan. Tapi kalau kite bisnes, macam mane kita nak yakinkan orang tentang produk kite sedangkan kite sendiri ade masalah ngan produk tu?.

Cume aku bagi kredit tahniah kat Cik Fauziah yang entertain kitorang aritu sebab dia memang sangat profesional. Walaupon layan kitorang dekat sejam setengah, tapi dia tetap cool dengan senyuman dan cara dia explain sume memang bagus. Then bole plak layan lawak kitorang he2. BTW aku harap sume petugas2 kaunter boleh contohi dia ni.

Satu gambo ni aku tangkap mase tengah tunggu turn. Tu pon sebab aku suke gile dengan tema keorenan dia he2.



Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Ironi ini dipublish oleh abcdef pada hari Wednesday, November 4, 2009. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Ironi
 

0 Penggossip Liar: