Akhirnye aku eksiden hu3

Salam, kronologi before aku eksiden ni memang menarik, cam ade konspirasi plak hu2. So ni turutan hingga aku eksiden:
  • 19 Sept: Nak gi ke Putrajaya, dengan Hairi. Sepanjang otw ke sana, 2x aku hampir eksiden, dua2 pon sebab afta roundabout, kete depan aku main masuk line aku tak bagi signal. Aku terpaksa slowkan kete dan himpit kete ke bahu jalan.
  • 26 Sept: Kejadian kali ke-3, tengok eksiden live depan mata. Kete Saga BLM depan aku main masuk je ke simpang belah kanan, dengan tak bagi signal. Tapi aku dah beware dari awal. Malangnye aku nampak ade motor dari jalan bertentangan, tak sempat mengelak lalu langgar kete tu. Bahagian kepala penunggang terhantuk kat bonet kete, fortunately pakai helmet. Aku terus stop kete, turun ngan Hairi gi tolong budak tu. Motor agak teruk, kete kemuk pon agak teruk belah tepi.
  • 29 Sept: Balik dari Kajang, menghampiri roundabout, tetibe kete depan stop. Aku tekan brek sekuat hati, fortunately tayar tak terkunci, dan stop betul2 belakang bontot Persona depan kete aku. Rerupanye, dua biji kete depan Persona tu eksiden, dan teralih ke tepi. Nasib baik moto yang belakang kete aku sempat ngelak gak, then ngelak plak kete yang eksiden tu. Saksi mase tu, Kemal yang dok sebelah aku.
  • 3 Okt: Otw balik ke Jeram, masih di Bangi, depan LLM, kete gerak trafik sekitar 20-30 km/j. Tetibe aku nampak Honda Jazz meluru dari belakang kete aku. Aku tau kete tu takkan sempat stop. Aku terpaksa ke kanan sket supaya Jazz tu boleh masuk ke kiri, fortunately ade service road kat tepi. Dan Jazz tu stop betul2 tepi aku. Can u imagine?
Aku bermuhasabah, kenape boleh jadi macam ni?
Since 1st kejadian lagi, aku dah tertanye2.
Akhirnye, aku berdoa selepas kejadian Jazz tu, Ya Allah, jika Engkau hendak takdirkan supaya aku eksiden supaya memberi pengajaran kepada aku, biarlah yang kecil2 sahaja, yang minor sahaja. Terus terang aku tak mampu untuk menghadapi yang besar.

  • Dan, 3 Okt tu gak, dalam jam 5.15pm, di depan Jusco Bkt Raja, aku eksiden. Kisahnya, waktu tu trafik tengah jem, aku bagi signal nak masuk line kanan, since ade lori tak bergerak, aku masukla. Everything's ok hinggalah aku nampak lori yang belakang tadi bergerak, tetibe belakang kete aku berbunyi. Macam yang aku jangka, grill depan lori tu dah melekat kat tepi bumper belakang kete aku.

Tapi yang peliknye drebar lori tu tak perasan yang dia dah langgar kete orang. Lori 1 tan je pon, bukan yang tayar 24. Yang lawaknye, boleh plak drebar lori tu bagi reason tak nampak signal aku. Pastu aku cakap, memangla ko tak nampak signal tu sebab lori ko langgar kete aku pon ko tak perasan. Tapi alhamdulillah, thru fon conversation, tokey drebar lori tu akan tanggung sume kos. Cume aku tak sempat hari tu, mungkin Sabtu ni akan repair ape yang patut, since dah buat appointment ngan mekanik tu.

Syukur sangat2, takde ape2 yang teruk berlaku. Aku yakin mungkin sebelum kejadian tu, adalah petunjuk2, cume tak pasti kenape. Ape pon, aku akan terus berdoa ke hadrat Ilahi dan minta dijauhkan dari sebarang keburukan, Amiin...

Bontot kete bercium ngan kepala lori.

Dan ku dapat hasilnye.

Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Akhirnye aku eksiden hu3 ini dipublish oleh abcdef pada hari Wednesday, October 6, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 5 komentar: di postingan Akhirnye aku eksiden hu3
 

5 Penggossip Liar:

annie said... | October 6, 2010 at 10:16 AM

nasib baik sket je, doa byk2 semoga sentiasa selamat. Kadang tu kite dah hati2 tapi pemandu lain yg xbetul, kite pn join skali eksiden tu..

abcdef said... | October 6, 2010 at 11:53 AM

haah ani, benda camni unpredictable...even kdg2 kite boleh mengelak, kuasa Tuhan, klu Dia nak benda tu berlaku, ia akan berlaku gak

♥readikara♥ said... | October 6, 2010 at 9:14 PM

pemandu tegar mesti rasa eksiden atleast sekali..baru la more careful.. hihihi

abcdef said... | October 6, 2010 at 10:07 PM

he2 tp nsb baik sket je, bole trs setel..klu nak buat repot polis segala bagai tu, adoila

isma said... | October 29, 2010 at 9:14 PM

perghh nasib baik sikit je..n nasib baik kat aku takpernah jadi cani.mintak dijauhkan la