Along sayangkan Tok Wak

Baru beberapa bulan lepas tok wak laki meninggal, Selasa baru ni plak isterinya yang meninggal. Aku dah dapat rase, sebab raya baru2 ni dia peluk cium aku beriya2. Tapi bersedia macam mane pon aku, aku susah nak terima kenyataan yang kedua2nye pergi dalam jarak masa yang sangat dekat. 

Usai terima panggilan telefon dari mama, terus aku tuju ke Seremban untuk amek adik aku sebab dia sekolah kat sana. Then, angah bagitau yang jenazah nak kebumi pas Asar. Aku jam 2.30pm masih di Seremban. Aku pon pecut kat highway, aku tak kira dah speed trap ke, ape ke, yang penting kene sempat sebelum kebumi sebab masa atok laki meninggal, aku tak sempat tengok sebab mase tu kat JB. Rase terkilan sangat, sebab tu kali ni tak nak jadi kali kedua. Mase driving, sebak kat dada tu Tuhan je yang tau...

Alhamdulillah, walaupon aku tak sempat solat jenazah, tapi sekurang2nye aku dapat same2 mengambus tanah kubur. Arwah berdua bukanla atok sebenar aku, tapi atok perempuan merupakan adik kepada atok dan opah sebenar aku. Tapi since diorang dah meninggal sejak aku kecik lagi, tok wak suami isteri ni la tempat aku bermanje.

Ya, tika aku titipkan ayat2 kat blog ni pon air mata aku still bergenang. Aku tak sempat nak tunaikan hasrat arwah supaya aku kawen, tapi apakan daya, jodoh belum sampai. Tapi sedikit sebanyak, aku tetap terkilan.

Aku harap Allah akan menempatkan mereka berdua di kalangan yang diredhaiNya. Amiiin.

p/s: aku nak letak gambar, tapi aku tak mampu.

Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Along sayangkan Tok Wak ini dipublish oleh abcdef pada hari Sunday, October 3, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Along sayangkan Tok Wak
 

0 Penggossip Liar: