MAHA 2010

Eksyen je ni keh3

Salam,
Akhirnye, ada masa gak aku nak update entry kat blog ni dalam keadaan bersenang2. Ok, kite terus lintas langsung ke Serdang untuk same2 menjengah MAHA 2010.

Basically, ni 1st time aku dapat attend MAHA sebab mungkin dulu busy or ade hal yang membuatkan aku tak dapat datang. Dan, untuk MAHA kali ni, aku datang sebanyak 4 kali, on 29Nov, 30Nov, 2Dec, dan 4Dec. Aku terpakse datang banyak kali sebab tak banyak masa aku dapat luangkan sebab datang afta opis hour padahal expo tersangatla beso. So a few experiences i wanna kongsi2:

  • Expo MAHA ni sangat best dan berbaloi (kalau tak best takdela aku sanggup datang banyak kali ye tak?)
  • Expo terbahagi kepada beberapa bahagian seperti 4 dewan utama untuk produk/hasil termasuk makanan dan kosmetik, 1 bahagian untuk tanaman buahan, 1 bahagian untuk tanaman hiasan, 1 bahagian rumah2 negeri (untuk pameran produk2 dari tiap2 negeri), 1 bahagian untuk ternakan, dan 1 lagi bahagian untuk jualan ala2 pasar malam. Dan setiap bahagian tu memerlukan masa minimum kira2 4-5 jam untuk diluangkan.
  • Dari 4 kali yang aku datang tu, aku masih tak sempat menjengah ke bahagian ternakan dan jualan ala2 pasar malam tu. So sad.
  • Aku tabik spring kepada organizer, flow expo sangat bagus termasuk menyediakan tram (bajak dan bas) untuk ke parking dan rumah2 negeri & bahagian ternakan.
  • Banyak peluang untuk orang Melayu berniaga kalau pandai merebut peluang tersebut, malah, boleh dikatakan hampir 70-80% exhibitor adalah orang Melayu.
  • Ada beberapa teknologi dan penemuan dipamerkan, tapi sejauh mana para peniaga / pengusaha dapat memanfaatkan teknologi tersebut?
  • Yang bestnye jugak, banyak benda yang aku soping, beratus gak la abes, tapi yang susahnya sebab mesin2 ATM yang diletakkan area pameran semua 'out or service'.
  • Finally, aku rase best dan seronok gi ke expo ni. Next exhibition kalau takde aral, konpem aku gi lagi. 
  • Aku bagi rating 4.5 dari 5 bintang.
Cempedak yang best

    Patutnye ade 4 tiket sebab 4 kali gi, tapi 1 lagi manetah dia merayau.

    Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

    Artikel MAHA 2010 ini dipublish oleh abcdef pada hari Sunday, December 12, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 2 komentar: di postingan MAHA 2010
     

    2 Penggossip Liar:

    annie said... | December 12, 2010 at 11:03 PM

    Nak komen gamba jek...

    gamba first untuk MAHA dengan bunga...mcm g floria pulak :P

    gamba kedua:eh, apesal ko nye betik sebijik cam nangka hah? spesis baru ke?

    hehe...cantik gambo
    **komen dulu baru bace.. :P

    abcdef said... | December 13, 2010 at 1:19 AM

    adoi awatla aku tulis betik...mgkn time tls entry ni aku tgh ngidam betik kot hu3...nntla aku btolkan...anyway tengkiu he3