GempaBumi aka EarthQuake hu3

Actually nak berstori pasal raya taun ni, tapi disebabkan aku masih tak dapat koleksi gambo raya dari pakcik aku, terpaksala aku tangguh dulu niat murni tersebut.

Tapi takpe, aku nak stori pasal gegaran yang aku rase semalam. Time tu aku kat opis sorang2 sebab yang len dah balik. Tengah dok ngadap laptop tu aku rase cam opis tu bergegar, aku pon dok bersandar sebab ingat aku macam nak pitam. Tapi still bergegar, so aku pon curiousla. Disebabkan aku penah ade pengalaman rase gegaran gempa bumi sebelum ni (sket je gegarnye, time tu tengah praktikal), so aku pon syak yang kali ni pon earthquake. Then aku terus gi ke toilet, tengok air bergoyang. Aku pon cuak terus keluar opis tu, tapi sampai kat tangga depan, rasa gegar tu dah takde.

Tak lama pastu dapat tau dari Kak Lina yang ade gempa bumi kat indon. Memang dah agak mesti ade something yang tak kena kat area indon sane. Cume kali ni bagi aku gegaran tu agak kuat, yang paling takut, gegaran tu agak lama. Tapi alhamdulillah nasib baik takde pape kat Malaysia ni.

Tapi bumi sekarang ni memang dah tak stabil. Gempa bumi kat indon tu sehari je pas gempa bumi kat Samoa, siap ade tsunami lagi hasil dari gempa bumi tu. Mungkin jangka hayat bumi pon dah tak lama. Wallahualam....

Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel GempaBumi aka EarthQuake hu3 ini dipublish oleh abcdef pada hari Thursday, October 1, 2009. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 2 komentar: di postingan GempaBumi aka EarthQuake hu3
 

2 Penggossip Liar:

annie said... | October 2, 2009 at 3:28 PM

alhamdulillah, kita kt msia masih dilindungiNya.cume trasa sikit je.bersyukur sgt....

Ia juga satu peringatan buat kite semua,dmana kita semakin dkt dgn hari .......

abcdef said... | October 5, 2009 at 11:57 AM

Yup, peringatan utk kite sume :)