Family Day

16 Februari lepas mama aku sesaje buat ala2 famili day untuk pekerja2 dia. Tapi kecik2 je, ade jamuan makan, sukaneka sket2, then penyampaian hadiah, maklumla kompeni kecik jek (mikro). Pekerja mama dalam 6 orang, termasuk kawan2 mama dalam 3 orang lagi. Termasuk ahli-ahli famili diorang, so total dalam 60 orang. Aku turut menyumbang sket untuk peruntukan hadiah2 tu, ringankan beban mama.

Gotong-royong memasak


Keje speed 60km/j tapi berborak 200km/j ha2

Start program kol 9am, potong2 bahan2 untuk masak. Aku tukang beli barang jek kol 7 pagi aritu, then sambung tido. Sedar2 dah masak jek ha2. Menu boleh tahan la, laksa, nasi, lauk pauk cam gulai lemak nangka, ayam goreng, ikan masin, sambal belacan, air tembikai, ngan air cincau. Tapi lauk tu memang trully kampung, aku makan best gile.

UUuuuuhhhh best!


Gotong royong makan

Pas makan ade macam2 aktiviti. Untuk kanak2 ade isi air dalam botol, kaum ibu tiup belon sampai meletup, then ade cari barang untuk budak2 remaja, last skali kotak beracun untuk semua (yang ni aku yang in-charged dari segi ape yang perlu diorang buat kalau kotak tu berhenti kat diorang)

Ready 1 2 Go!!!


Alala comeinye

Part aktiviti kotak beracun tu yang paling best, thanks pada makcik2 yang sporting morting ha2. Antara yang best, ade yang kene guling2, pumping, membebel 30 saat (aku respek dengan makcik ni, dia punye bebel memang power ha3), menangis 30 saat (yang ni susah gile nak buat, tapi yang bestnye makcik tu try hard untuk nangis gak ha2). Tapi part yang nak buat aku nak ketawa guling2 mase sorang makcik tu kene cium siku dia. Macam2 cara dia buat, tapi tetap tak boleh ha2. Lagi satu, makcik sorang lagi kene cium kaki dia, aku dah senak perut ketawa ha3.

Kak Ija yang try untuk membuat muka badut


Nangis ke ketawa ni??


Cane ni, tak sampai nak cium siku ni ha2


Wanginye kaki aku ha2

Bak kate Kak Bab kat aku, "sampai hati ko buat kat kitorang camni ye long" sambil semua ketawa tak ingat dunia ha2.

Penyampaian hadiah


Yey! dapat bantal Dora!

Program abes dalam 5.45pm, memang happening. Hopefully next year boleh buat lagi he2.

Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Family Day ini dipublish oleh abcdef pada hari Monday, February 22, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 2 komentar: di postingan Family Day
 

2 Penggossip Liar:

annie said... | February 22, 2010 at 6:33 PM

bestnye!!!

mak ko dah ade butik sendiri eh?

abcdef said... | February 23, 2010 at 10:45 AM

ade la kedai jahit kecik2...blom cpi thp butik...tp tu impian aku, 1 hari nnt aku nak transform bisnes mak aku tu jd butik...bole tlg org2 kg....insyaAllah....