Cg Azima: Congratulations on your wedding!

Lately aku jarang update blog disebabkan kerja yang agak menimbun. Aku kerja lebih kepada orientasi perniagaan sendiri, so nak duit lebih, memang kena kerja lebih. Alhamdulillah, ade sket mase untuk aku story pasal trip aku ke Bandar Indera Mahkota, Kuantan minggu lepas (22 November 2009) untuk memenuhi undangan perkahwinan Cikgu Azimawati.

Papepon, biar aku cite serba sedikit pasal cikgu ni. Cikgu Azima ni merupakan ex cekgu add math aku mase aku blajo kat MRSM Kuala Berang aka Qber dulu. Kat sane dulu aku rapat dengan Cg Azima ni, selain cekgu BM, Cg Ros. Tapi sejak Cg Ros kawen, dan pindah ke MRSM Kulim, aku makin lama makin lost kontek ngan dia. Cg Azima plak, since aku hilang hp mase 1st year kat universiti dulu, lost kontek sekejap, sampaila ade skali tu dia kontek aku pakai emel. So kitorang kembali 'berkawan'. Sampaila sebelum dia berkawen, asal kitorang berborak thru hp, aku memang suke menyakat dia, 'cekgu, bile saya nak sampai Kuantan merasa nasi minyak ni?' keh3. Walaupon Cg Azima ni jenis yang agak sensitip, tapi dia sebenarnye open minded & bole dibawak bergurau.

Ok, back to the topic. Aku pergi ke Kuantan dengan kawan sekampung aku, Topeq, dengan kawan mase Qber, Keri & Izzuan. Izzuan plak bawak kekasih hati yang menyediakan bekalan makanan kitorang sepanjang perjalanan he2. So kitorang pergi berlima, 2 kereta. Kitorang jumpe kat Tol Gombak dalam kol 8.30, then terus ke Kuantan. Afta singgah di beberapa R&R, finally sampai kat rumah cekgu dalam kol 12.30 tengahari.


Bergambo depan pelamin cekgu

Kat sane, Baim ngan Syahid dah sampai lebih awal, cekgu plak tengah sesi bermekap2. Kitorang sempatla jenguk cikgu mase dia tengah bermekap tu, yang lebih penting cekgu masih ingat kitorang sume walaupon dari segi bentuk fizikal banyak yang dah berubah ha2.


Mempelai yang kecomelan di dalam kemerahan


Lepas sesi bersanding, kitorang gerak ke Pantai Teluk Cempedak untuk lepak2 kat sane. Kol 6pm, kitorang gerak balik, tapi singgah di Temerloh dulu untuk melantak ikan patin masak gulai tempoyak he2. Afta anta Keri kat Shah Alam, aku sampai kat umah kol 2 pagi. Memang minggu tu agak mencabar bagi aku. Jumaat tu driving B.B.Bangi-Johor-Kuala Selangor. Sabtu plak Kuala Selangor-B.B.Bangi-Seremban-Kuala Selangor. Ahad Kuala Selangor-Kuantan-Kuala Selangor. Isnin aku gi keje memang mood flat jek sebab penat gile.


Depan pantai


Pantai yang menggamit memori (ala2 cam klasik nasional)


Anyway thank you kat kawan2 yang sudi ikut aku gi kenduri tu. Pada kawan2 yang len, mungkin takde rezeki, insyaAllah next time bole buat trip lagi :D.

Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Cg Azima: Congratulations on your wedding! ini dipublish oleh abcdef pada hari Tuesday, December 1, 2009. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 8 komentar: di postingan Cg Azima: Congratulations on your wedding!
 

8 Penggossip Liar:

'K' said... | December 1, 2009 at 5:03 PM

Lame siot xpegi pantai...

emaduel said... | December 2, 2009 at 7:09 PM

wei kate nak bgtau kalo pergi...sampai hati ko

abcdef said... | December 2, 2009 at 10:45 PM

Adeh, ko ckp ni baru aku teringat....sori sgt2 weh hu2

emaduel said... | December 3, 2009 at 7:22 PM

Ko memang..sedih aku..cikgu mesti lagi sedih.mase convo aku die datang,hari bersejarah die aku lak tak datang..kalo ader hadiah tu munkin la die sjuk hati..Mase aku kawen cikgu merajuk tak datang,siap kau!!

abcdef said... | December 3, 2009 at 11:09 PM

Ala,aku btoi2 lupe hu2...weh,nama ko da ade skali dlm hadiah aku, don wori

ismawani said... | December 5, 2009 at 8:28 AM

isma, sori lupa nk inform isma. syawal, nama aku ader x?hehe

emaduel said... | December 5, 2009 at 4:17 PM

ko bg hadiah ape?abih hadiah aku ni nak aku pos ke kat cikgu

abcdef said... | December 7, 2009 at 10:13 AM

Sori sgt2 weh...2-3 hari b4 gi kuantan tu aku bz gile...last2 terlupe psl hadiah ko....wani,sume yg dtg reunion aritu aku tuliskan nama termasuk ko