Belasungkawa...Tok Wak

2 minggu kebelakangan ni, macam2 perkara pahit manis berlaku dalam hidup aku. Jap manis, tetibe pahit, datang plak manis, manis, pahit plak, macam roda kete Ferrari yang berputar terlalu laju. 

Pas aku bergembira tentang hal keje yang setel setelah menanti sekian lama, 2 hari selepas tu, tanggal 27 Mei 2010 aku dapat berita Tok Wak Jantan meninggal, sekitar jam 5.00am. Aku yang kebetulan masa tu masih kat JB, terkilan gak sebab tak sempat jumpe arwah sebab atas permintaan arwah sendiri, jenazah dikebumikan 10.30am.

Selepas Atok ngan Opah belah mama aku meninggal mase aku kecik dulu, Tok Wak suami isteri ni la tempat kitorang balik kampung. Sebab Tok Wak Minah adik beradik ngan arwah Opah aku. 

Arwah ni rapat gak ngan aku, seorang yang suke bercerita, mula cakap pasal jodoh aku mase aku pas SPM lagi. Sampaila dia sakit pon, masih cakap pasal jodoh aku. Tapi aku terkilan sebab arwah tak sempat tengok aku kawen. Mungkin blom sampai jodoh.

Arwah juga seorang yang banyak ilmu agama, segala macam doa dan ayat Quran ada dalam kepala dia. Sebab tu kalau nak argue dengan dia, memang susah. Finally, aku doakan arwah tenang dan beroleh berkat di alam kubur....amiiiinn....


Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Belasungkawa...Tok Wak ini dipublish oleh abcdef pada hari Friday, June 4, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 5 komentar: di postingan Belasungkawa...Tok Wak
 
Reactions: