Hutan Bandar

Dah hampir sebulan aku dok kat Skudai, JB ni dan walaupon kat sini takde tempat yang best, tapi ada satu kawasan rekreasi yang aku rase agak menarik. Fortunately, tempat ni 5 minit je dari rumah sewa aku kat Mutiara Rini, Skudai. 

Nama tempat ni 'Hutan Bandar', ada 2 kat Johor ni, satu kat area bandar, satu lagi kat Skudai. Nama tempat tu pon dah mencerminkan sifat dia. Hutan Bandar dibina by PBT sebagai kawasan rekreasi untuk penduduk2 kawasan sekitar. Basically tempat tu ada trek untuk joging, tools untuk physical training, playground untuk kanak2, kawasan lapang untuk layang2 & helikopter/kapal terbang kawalan jauh, kawasan gerai2, pondok/rumah untuk berehat & tasik.

Yang lebih bestnye, pondok2 untuk berehat tu, diorang ikut design beberapa negeri kat Malaysia ni. Senang cite, kalau korang penah gi ke Taman Mini Malaysia kat Melaka tu, gitula rupenye.

Nih aku postkan kepingan2 gambo area tempat tu:

Banyak lelayang yg melayang2


Playground untuk belia2


Landskap yg cambest


Tasik kumbahan ha2


Contoh fasiliti yg ade


Trek untuk berjoging & cuci mata


Cam kat Kuching ler plak


Ni pon untuk fizikal


Guide pon ade, kalau tak tau gak, balik ke tadika belajar membaca


Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Hutan Bandar ini dipublish oleh abcdef pada hari Thursday, February 4, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 4 komentar: di postingan Hutan Bandar