Mimpiku yang hampeh

Malam tadi aku mimpi yang agak menggerunkan, tapi cam bese la kan, dalam mimpi mesti banyak benda yang tak logik yang bile dipikir2 balik, boleh buatkan kite ketawa.

Kisah bermula dalam 1 kelas kat 1 sekolah, mase tu aku dok kat tepi tingkap, sorang cekgu pompuan yang comei tengah mengajar. Tibe2 aku rase bangunan cam bergoyang, pas 3 kali goyang, aku pon readyla, takut jadi pape. Tak lame pastu tibe2 floor kelas tu collapse, tapi disebabkan aku dah bersedia, aku terus capai alang besi kat tingkap tu. Kelas aku tu floor ke-3, floor yang runtuh tu terus jatuh ke tingkat yang pertama. Pas aku gayut tu, aku terus terjun, then injured la sket ha2.

Dalam sekelip mata, bomba datang tolong kitorang. Dalam ramai2 tu, ade 5-6 orang je yang idup. Yang lain aku tengok sume kene timbus, ngeri btoi. Keluar dari bangunan tu, sume reporter dah tunggu, then sorang tu interview aku. Aku pon jawab “actually sebelum floor tu collapse, saya dah rase goyang2, so saya dah sedia awal2, sebab tu saya dapat idup lagi. Saya rase sume ni disebabkan construction kat bangunan sebelah tu”, sambil menunjuk ke site kat sebelah bangunan yang runtuh tu ha3.

Then aku join mangsa2 yang terselamat tu, dok kat tepi longkang sambil badan berdarah2, aku call mak aku. Bile aku tanya “mama kat mane?”, mak aku jawab “mama kat Pangkor ni, ngan ayah”, then aku cakap “bangunan kat sini runtuh, banyak yang mati, tapi along selamat”, pastu mak aku cakap “ooo ye ke”, dengan nada rileks jek ha8.

Yang lagi lawak dalam mimpi tu, kawasan runtuhan tu tibe2 jadi cam pesta, sebab banyak gerai2 jualan dibukak, pastu ramai pengunjung ha3. Memang pelik btoi.

Saje bercerita, kot2 ade yang boleh menaakul mimpi, boleh bagitau aku ha2. Sekian, salam.

Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Mimpiku yang hampeh ini dipublish oleh abcdef pada hari Wednesday, May 5, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 2 komentar: di postingan Mimpiku yang hampeh
 

2 Penggossip Liar:

reen said... | May 5, 2010 at 4:25 PM

hahahaha....nurin bole menaakul mmpi along tu.....
mksudnye..mama xsyg along!!!hahaha

abcdef said... | May 5, 2010 at 4:37 PM

ha3 suke2 ati dia jek...maknenye, mama tau along cam james bond, so x perlu risau