1! 2! 2 Again! 3! There u Go!



Salam,
Hari ni patutnye aku gi ke JB, sebab ade program kat sane, tp bos ngajak ke public auction kat KL le plak. So aku decide folo bos la, lagipon sok bos ajak men futsal, tu sebab utama aku tak jadi gi ke JB ha2. 

BTW, ni 1st time aku gi ke auction yang melibatkan rumah2 & lot2 komersil (cam kilang & kedai). Before ni, selalu gak gi tapi yang melibatkan kereta2, tu pon kat Kuching dulu. Auction kali ni bos aku dah daftar untuk bid 1 kilang kat Serdang, starting value RM650k. 

Aku diajak sebab konon2nye aku pandai bab2 bangunan ni ha2, then bos ajak sorang lagi, Hairi, akauntan dia. 
Turn kitorang ade la dekat sejam pas majlis bermula, selain bos aku, ade 2 lagi bidder. Result?, ade sorang mamat tu menang, highest bid RM710k. Bos aku tanye Hairi cane, Hairi decide untuk stop takat RM690k.

Tapi yang paling best, ade 1 kilang kat Gombak, kat situ ade 45 bidders, tapi yang lagi best, highest bid achieved RM200k dari harga asal!.

Tapi sayang, ade 1 apartment aku terlepas pandang, kalau aku cepat perasan then daftar, mungkin aku boleh beli, renovate sket, then jual. Untung dia, aku kire2, lepas kalau nak beli teleskop cash hu2.

Pasni, aku ngan bos dah atur strategi untuk bidding, so hopefully pasni bole grab sume peluang tu jeng3....

Ni manusia2 yang datang (tp actly byk lg kat belakang he2)

Auctioneer yang cambest gak la he2

Penulis : abcdef ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel 1! 2! 2 Again! 3! There u Go! ini dipublish oleh abcdef pada hari Saturday, March 20, 2010. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan 1! 2! 2 Again! 3! There u Go!
 

0 Penggossip Liar: